Podukty z kwasami omega-3 leżą na stole
Zdrowie

Smacznie i zdrowo, czyli nasze ulubione źródła kwasów omega-3

Artykuł partnera.

Wielonienasycone kwasy tłuszczowe omega-3 to jeden z najważniejszych składników naszej codziennej diety. Jeżeli nie zadbamy o ich prawidłową podaż – pogorszenie samopoczucia odczujemy bardzo szybko, a tym samym przekonamy się o tym, jak ogromnie ważną rolę pełnią. Nie warto jednak dopuścić do takiego stanu rzeczy – najrozsądniej postawić na odpowiednią profilaktykę a tym samym uniknąć przykrych konsekwencji niedoborów w jadłospisie. Co zatem należy zrobić? Przede wszystkim – sprawdzić, w jakich produktach możemy znaleźć omega-3 i szybko włączyć je do codziennego menu.

Źródła kwasów omega-3 – zdrowie na Twoim talerzu

Kiedy warto przyjrzeć się uważnie swojemu jadłospisowi? Najlepiej róbmy to w miarę regularnie, zaś szczególnie w momencie, gdy zaczniemy u siebie zauważać dolegliwości, które wcześniej nam nie doskwierały. Jeśli bez wyraźnej przyczyny zaczynamy czuć osłabienie i brak energii, spada jakość naszego snu, do tego mamy problemy z koncentracją, zaś nasza skóra oraz oczy wydają się być suche – może to oznaczać iż w naszej diecie jest za mało źródeł kwasów omega-3.

Wymienione w poprzednim akapicie symptomy to jedynie kilka przykładowych spośród całego spektrum dolegliwości, jakie mogą nam doskwierać, jeśli nie dostarczamy naszemu organizmowi odpowiedniej porcji nienasyconych kwasów tłuszczowych (NNKT). Będą one szczególnie uciążliwe gdy zaniedbywaliśmy to przez dłuższy czas.

Nie musimy jednak czekać do momentu wystąpienia objawów – od razu wybierzmy się na zakupy spożywcze, by jak najwięcej zdrowych produktów bogatych w nienasycone tłuszcze znalazły się na naszym talerzu… i gościły na nim kilka razy dziennie. Codziennie!

Gdzie najlepiej zaopatrywać się w produkty będące źródłami kwasów omega-3? Wybierajmy osiedlowe sklepy spożywcze, stragany oraz targowiska – szczególnie jeśli znamy właścicieli i dobrze wiemy, skąd pozyskują oferowane owoce, warzywa, czy też ryby. A zatem – wiemy już, gdzie wybrać się na zakupy. Już za moment dopowiemy zaś, po które produkty sięgnąć!

W poszukiwaniu źródeł kwasów omega-3

Źródła kwasów omega-3 – które są najlepsze? W czasie codziennych zakupów spożywczych, warto zwrócić uwagę w szczególności na produkty z poniższej listy.

  • Najlepsze źródło nienasyconych kwasów tłuszczowych stanowią tłuste ryby i inne organizmy morskie (np. krewetki). Wśród ryb szczególnie: makrela, łosoś, szprot, tuńczyk, pstrąg, sardynka.
  • Bardzo bogaty w NNKT jest również kawior.
  • Omega-3 znajdziemy także w spirulinie oraz algach.
  • Oleje roślinne, wśród których przodują: oliwa z oliwek z pierwszego tłoczenia (extra virgin), olej z awokado, olej lniany.
  • Zwiększymy podaż NNKT włączając do diety także orzechy – w szczególności włoskie.

Czy warzywa również mogą nam dostarczyć omega-3? Oczywiście – choć w znacznie mniejszej ilości w porównaniu do źródeł zwierzęcych, w których kwasy omega-3 występują głównie w postaci EPA oraz DHA (czyli kwasu ekozapentaenowego oraz dokozoheksaenowego). Mimo wszystko, w czasie zakupów w warzywniaku, sięgnijmy po szpinak i inne rośliny o zielonych liściach, a także soję (i jej przetwory, np. tofu). Dopełnieniem będą nasiona, np. szałwia hiszpańska (czyli popularna chia) oraz siemię lniane. Są to bardzo popularne produkty szczególnie wśród wegan – żel z siemienia z powodzeniem zastępuje białko jajka, dzięki czemu świetnie nadaje się np. do omletów i ciast. Przetwory sojowe są za to wyśmienitymi alternatywami dla nabiału – w szczególności sera oraz mleka. Istotną informacją jest zatem fakt, iż produkty te są również źródłami kwasów omega-3, a stosując je wzbogacamy naszą dietę mimo iż nie spożywamy tłustych ryb i owoców morza.

Alternatywne rozwiązanie – odpowiednia suplementacja

Jak już wspomnieliśmy, źródła roślinne nie dostarczają nam NNKT w wystarczających ilościach – konieczna może się zatem okazać dodatkowa ich suplementacja. Zarówno w przypadku osób przestrzegających diety roślinnej, jak też tych, którzy po prostu nie lubią smaku ryb lub mają na nie alergię – istnienie alternatywy pozwalającej na przyjęcie odpowiedniej ilości nienasyconych kwasów tłuszczowych, może się okazać niezwykle pomocne.

Zarówno w wymienionych powyżej przypadkach, jak i wówczas, gdy zwyczajnie nie mamy czasu lub możliwości – albo z jakiegokolwiek innego powodu nie dostarczamy sobie wystarczającej ilości źródeł kwasów omega-3 – warto rozważyć sięgnięcie po najbardziej naturalny, biodostępny i efektywny preparat, jaki istnieje w tej chwili na rynku: CalanOil®.

Na czym polega jego wyjątkowość? Rubinowe, miękkie kapsułki skrywają w sobie najcenniejszy skarb prosto z głębin Morza Norweskiego – naturalny olej z widłonoga arktycznego (Calanus finmarchicus). 

Czym jest widłonóg arktyczny? Niewielkim skorupiakiem morskim, który cechuje się jednorocznym cyklem życiowym, a także niezwykłą liczebnością – ich ławice widoczne są nawet z kosmosu! W naturze widłonogi stanowią pokarm ryb. Są przy tym bardzo efektywnym źródłem kwasów omega-3. Suplement diety CalanOil® zawiera najczystszą postać wyciągu z widłonogów – pozyskiwanie oleju morskiego z tych organizmów przypomina wytłaczanie oliwy extra virgin z oliwek. Dzięki temu otrzymujemy najczystszą esencję bogatą w nienasycone kwasy tłuszczowe, które efektywnie wzbogacą naszą dietę każdego dnia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.